Eerste dagje Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Sluysmans - WaarBenJij.nu Eerste dagje Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Sluysmans - WaarBenJij.nu

Eerste dagje Brisbane

Door: robinsluysmans

Blijf op de hoogte en volg Robin

29 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

Hallooo leutjes,

Het is 6 uur 20 en de wekker van mijn roommate gaat. Ik word een beetje versuft wakker en ik denk bij mezelf "oke, ik heb als een blok geslapen en ik heb totaal geen last meer van een jetlag" de gedachte die volgde was "wtf dit kan niet ik moet een jetlag hebben na zo'n lange trip". Ik kan je vertellen het is lekker opstaan in zo'n tweestrijd hihi. Na te hebben aangekleed ben ik met mijn roommate gaan ontbijten, hij zou mij namelijk even alles uitleggen en laten zien. Aangezien er, en nu maak ik nog een understatement, genoeg keuze was aan ontbijtgranen, ging ik toch maar voor een stuk brood met koffie. Na het ontbijten wilde ik me nog even opfrissen en ik dacht "ow eindelijk even relaxed mijn tanden poetsen" en ja hoor de sukkel is weer eens zijn tandpasta vergeten. Zoiets kan ook alleen mij gebeuren natuurlijk, nevertheless. Mijn eerste dagje Brisbane stond op het programma en ik was psyched the big city te ontmoeten.

Wachtend op de bus kwam er een man naast me staan en zei al meteen: " hey mate how ar ya?" ik beleefd geantwoord en zo kwamen we een beetje aan de praat, wat bleek dat deze man geboren was in Ierland maar nu al voor een geruime tijd met zijn vrouw in Brisbane woont. De man vertelde mij het een en andere over de praktische zaken in Brisbane als ook waar je kon shoppen etc. Na precies 26 minuten in de bus te hebben gezeten en verschillende levensverhalen met de "ier", zo noem ik hem maar even klinkt leuker dan Roy, te hebben gedeeld kwam ik in hartje Brisbane aan. Hetgene wat mij erg opviel was dat als je in een winkel was het personeel bijna altijd zei: "hey mate how are ya, of how are you doing today" Als je dan terug antwoorden bleek dat ze ook echt oprecht geïnteresseerd waren en zo bleef je maar verhalen uitwisselen. :) Van een Duitser die en geruime tijd in Brisbane woont tot en echte Brissie. Natuurlijk ging het bij de duitser over tot Duits al had hij er meer moeite mee dan ikzelf hehe, maarja ik ben ook niet voor niets een halve Duitser. Na een paar aankopen te hebben gedaan, een billabong tas en een petje, hoort er natuurlijk een beetje bij, zette ik mijn journey voort naar de botanic gardens (botanische tuinen voor de minder intellectuelen onder ons :P). Potverdorie wat was het daar fantastisch en heerlijk om even bij te komen onder de velen palmbomen, bamboo's en andere tropische bomen.

Na een beetje te hebben gechilled en rond te hebben gekeken ging ik verder met mijn trip en liep ik over de huppeldepup-brug naar de andere kant van Brisbane waar ik naar de Southbanks zou gaan. Hier is namelijk het gedeelte waar ze een namaak strand hebben aangelegd en dat wilde ik natuurlijk wel eens bekijken. Tsjah wat kan ik er eigenlijk over zeggen het was meer een pierenbad haha nee kidding. was prachtig aangelegd met lekker wit zand en kristalhelder water in een oase met palmbomen en andere prachtige bomen/planten ook liepen er verschillende soorten gevogelte rond. Na een beetje te hebben relaxed liep ik via een andere huppeldepup-brug terug naar het centrum, het was immers al 3 uur en was toch al zo'n 5 uur onderweg. Daarnaast kreeg ik ook een beetje last van honger en ging bij mezelf te raden "oke waar ga ik eten scoren" ik had al eerder, op het begin van de dag een broodje bij de subway gescoord, lekker even vertrouwd :D. Na lang te hebben getwist ging ik toch maar voor sushi. ik zag verschillende kraampjes en bij ene was het wel erg druk en dacht dan ook "oke hier moet ik zijn, want hier gaat iedereen haha" wat zijn mensen toch ook kudde dieren af en toe, maargoed. De sushi smaakte heerlijk en besloot daarna maar de bus richting het studentenhuis te pakken.

Schrijvend is het nu alweer half 5 lokale tijd en zal mijn roommate zo thuis komen, kijken of hij nog zin heeft om iets te gaan doen.

Ik houd jullie op de hoogte.


Groetjes Robin

p.s. geen ongedierte of wat dan ook gezien, het is super chill weer rond de 25-26 graden met zon.

  • 29 Augustus 2011 - 09:09

    Milou:

    Robin! Super vet!! Haha je kan zo een boek gaan schrijven hoe je het verteld! x

  • 29 Augustus 2011 - 09:56

    Bjorn:

    Hey mate how are ya? Dat klinkt goed jonge! Helemaal die 25-26 graden, want hier is het 16 graden met regen en wind xD. Wanneer begin je nu precies met werken?

    Gr Bjorn

  • 29 Augustus 2011 - 10:54

    Robin:

    Hahaha thx milou, voelt als een roeping zo'n verhalen schrijven heheh :P

    Bjornie, ja jonge je zal wel moeten bijkomen van Barcelona he. Ik begin op 5 september dus heb nog een aantal dagen vrij super chill :D gr robin

  • 29 Augustus 2011 - 12:14

    Bjorn:

    Jah idd zeker nog even bijkomen van Barcelona, ik heb me wel eens beter gevoeld. Maargoed de school begint over een week dus dan zal het wel beter gaan! Zo nog even chillen dan de komende dagen :p kun je trouwens een beetje wennen daarzo?

  • 29 Augustus 2011 - 13:57

    Mam:

    Hallo lieve schat leuk dat je al iets hebt ondernomen. Ben met pap gaan fietsen het is droog en een graadje of 19. We moeten even afspreken met skypen. Dikke Vette Kus Mamxxxxx

  • 29 Augustus 2011 - 17:39

    Lindsay:

    Hoi kleine bobbie ;) hoe is het daar? Klinkt allemaal ge-wel-dig!! Hihi.. Ook erg fijn dat de mensen zo spontaan en aardig zijn... Het voelt toch wel raar dat je aan de andere kant van de wereld zit.. Maargoed, je zal nu wel lekker liggen te slapen he! Ik moet zo nog wat klusjes in huis doen en dan met de voetjes op de bank... Heel veel plezier en we keep in touth!

  • 29 Augustus 2011 - 19:21

    Lindsay:

    We keep in touch.... ( Ik goede engels schrijver ) hihi nee geintje, tikfout, zag het net.... Laat even een berichtje achter...

  • 30 Augustus 2011 - 17:38

    Marc En Maud:

    Hey ouwe Joep leuk verhaal, zo te zien komt dat wel goed met jou daar ;) Amuseer je nog X

  • 01 September 2011 - 07:45

    Els Bonnie:

    Hee, Robin.Leuk om je reisverslag te lezen. Hoop dat je ons regelmatig van je avontuur op de hoogte houd ! Vond het eerste verhaal heel leuk om te lezen.
    Wacht met plezier op je volgende verhalen.... Geniet er van, en HAVE FUN.
    Groetjes Els en LEI.

  • 01 September 2011 - 16:21

    Lika Soeters:

    Wat een mooie verhaaltjes man ben jij toch he:D Klinkt echt super ! geniet ervan mattie :D ENJOY xx

  • 01 September 2011 - 22:06

    :

    hey duitser ;)
    haha ik ging eventjes een momentje stuk, maar dat begrijp je natuurlijk al. Verder sluit ik me bij Milou en k lees je volgende hoofdstuk van je boekie wel weer he ! haha En de foto's te zien heb jij het daar ook zeker niet slecht! Geniet ervan!! kus

  • 06 September 2011 - 10:54

    Lindsay:

    Waar blijft het volgende reisverslag? :p

  • 07 September 2011 - 06:27

    Mam :

    Ja ik vind dat zo leuk leuk om te lezen. Mamxxx

  • 07 September 2011 - 06:29

    Mam:

    Met foto's erbij. xxx

  • 08 September 2011 - 21:19

    :

    ja robinho tell us about your first week! wanneer gaan we weer ff skypen?? ik had gister ff terug gereageerd on faceboook.

    spreek je maatje:)
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Stage Brisbane

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2011

Een lang verwacht verhaal

10 September 2011

Eerste week

29 Augustus 2011

Eerste dagje Brisbane
Robin

Welkom op mijn profiel, ik probeer de site een beetje up-to-date te houden en leuke verhalen te plaatsen. Have fun reading it !!

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Stage Brisbane

Landen bezocht: