Eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Sluysmans - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Sluysmans - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: robinsluysmans

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 September 2011 | Australië, Brisbane

Het is zaterdag en ik word wakker van een enorme 'bonk'. Ik dacht “what the hell”, mijn roommate kan het niet zijn, aangezien hij voor een weekendje terug is naar zijn ouders. Nieuwsgierig als ik was stapte ik, nog half wankelend en in mijn ogen wrijvend, toch maar uit bed om op 'onderzoek' te gaan. Ik had de gordijnen nog maar half open en de gedachte die door me heen raasde was “hier klopt iets niet” waarom staan de palmbomen als torens van Pisa in de grond. Ik keek omhoog en maakte de balkondeur open, die ongeveer met dezelfde snelheid dichtklapte als Tim W. kan kleien :P (voor diegene die niet weten hoe snel dat is, ik kan je verzekeren: Jos Verstappen http://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Verstappen kan er een puntje aan zuigen, maja nu weet ik niet of dat komt omdat Jos meer van grind houdt). Na de enorme klap van de deur - die mij niet alleen, maar het halve huis had wakker gemaakt - realiseerde ik me dat het “redelijk” waaide. Gelukkig had ik alleen maar indoor activiteiten gepland zoals: 'lekker' studeren en wat sport kijken, aangezien de world cup rugby is begonnen en ik al aardig ingeburgerd ben wil ik dat natuurlijk niet missen. Nevertheless ik had al 2 weken Brisbane erop zitten en de tijd was letterlijk voorbij gewaaid.

Natuurlijk stond afgelopen week in het teken van mijn eerste stageweekje en ik was dan ook excited om mijn nieuwe collega's te ontmoeten. Na in de nacht van zondag op maandag niet al te veel te hebben geslapen, ik wil het niet meteen verwijten aan spanning, voelde ik me toch opgelaten. Na, zoals bijna gebruikelijk is, te hebben gewacht dat de badkamer vrij kwam, lang leve de gedeelde badkamer, ging ik maar eens voor een uitgebreid ontbijt, aangezien 'breakfast the cornerstone van elke meal' is. Na ongeveer een half uur te hebben ontbeten en een busrit van 25 minuten was het moment suprême eindelijk daar. Ik was aangekomen op DE plek waar ik me de komende 20 weken staande moest weten te houden. Alhoewel ik in eerste instantie nog bij het verkeerde gebouw stond, 'blond', ontmoette ik dan uiteindelijk mijn begeleider en ik merkte eigenlijk al vrij snel dat het er, understatement in aantocht, niet echt formeel aan toe ging. En hier was ik dan ook natuurlijk niet vies van, gelukkig. Na verschillende verhalen en grapjes, kreeg ik een rondleiding door het gebouw en de verschillende afdelingen. Het was niet enorm groot, wat ik in eerste instantie had gedacht omdat het zo'n groot internationaal bedrijf is, maar wel enorm, ik noem het maar even, knus.

Na de rondleiding en wat uitleg was het alweer tijd voor lunch en toen gebeurde toch het vreemdste wat ik nooit had gedacht: We gingen met een aantal collega's, dat is nog niet het vreemdste gedeelte, ergens eten. Al snel bleek het om een soort “Pub” te gaan, waar de “bogains” (Australische term voor “Rednecks” oftewel lower class mensen) als een zwerm bijen bij elkaar zaten en met hun gespannen gezichten richting de verschillende tv's zaten. Het bleek om een gedeelte van de “pub” te gaan waar je geld kon inzetten op sportwedstrijden. Maar wij gingen voor een potje pool, obviously. Wachtend bij de bar bestelde mijn begeleider voor iedereen hamburger met friet, wat anders, ennnn nu komt het..................Bier. De gedachte die in mijn hoofd de ronde ging was: “ oke, mag dit eigenlijk wel” en vroeg dan ook aan mijn collega “Is it allowed to drink beer during work time” die daarop antwoordde met “it's oke” Yeaaah right dacht ik hahah. Maja iedereen dronk het dus, hoe cares. Na te hebben gepoold en de hamburger met friet en natuurlijk het bier te hebben verwerkt gingen we weer terug naar het stagebedrijf. Waar ik me met mijn stagebegeleider voornamelijk had gericht op google adwords en google analytics.
Hier zou ik me eerste week vooral op gaan concentreren evenals het vertalen van Engelse teksten naar het Nederlands, wat ik eigenlijk best makkelijk vond en het werken met Dreamweaver, tering dadelijk word ik nog een computer nerd. Na een aantal dagen te hebben gewerkt en wat te hebben geouwehoerd op het werk en in het huis was het donderdag avond en de tweede stap avond stond op het programma, ofja stap avond we zouden naar de “pub”gaan hier in de buurt. De eerste was BTW de zaterdag ervoor, toen we, wat mensen uit het huis, eerst in het park en daarna naar het uitgaanscentrum van Brisbane waren geweest. Tering wat een drukte, ik was dat helemaal niet gewend, aangezien ik normaliter in Heerlen op stap ga, was dit iets van WOW wat een mensen. Om niet te veel in detail te treden :P het was gezellig en ik was de eerste avond $150 en de tweede stap avond $100 lichter.

Dit schrijvend waait het nog steeds en begint zo dadelijk de volgende rugby wedstrijd die ik ga checken.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Robin

owja haha ik kan helaas geen foto's toevoegen aangezien ik, de sufferd die ik ben, me simkaart heb gewisseld voor een Australische en nu al mijn foto's weg zijn zowel op de oude als nieuwe sim, maja ik heb nog 20 weken te gaan om foto's te maken.

Peace




  • 10 September 2011 - 11:36

    Marc:

    Hahaha bier drinken tijdens je eerste werkdag, dat had je van tevoren niet durven dromen hè ouwe :) Gaat dat daar iedere dag zo? Binnenkort even skypen hè kerel! Amuseer je nog en drink niet teveel ;) Dikke kus

  • 10 September 2011 - 15:39

    Mam:

    Hallo lieve schat, wat kun jij toch leuke spannende verhalen neerzetten. Het is de moeite waard om erover na te denken of je hier je beroep van maakt "hoef je niet meer zo hard te leren" hihihi. Ik wist niet dat hier je talent inzit. Heel veel plezier en op naar de volgende "story".
    Dikke kus en denk aan spypen Zondag. Mam.

  • 10 September 2011 - 16:52

    Lindsay:

    Wat bin ich toch trots op dich... Sjun verhaal klinge bobbie!!!! ;) Hihi......

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin! En drink maar niet te veel bier tijdens je werk, anders ga je dadelijk nog sjtomme kal moellen en dan zijn die teksten van Engels naar Nederlands niet meer leesbaar 'hik, hik' :P haha.....

    Gruss van dieng zus!!!!

  • 11 September 2011 - 20:17

    Maurice & Michele:

    Hey, leuk om even geskyped te hebben vanmorgen. Je hebt het in ieder geval erg naar je zin daar aan de west coast. Geniet er nog maar 138 dagen van (als ik je site-info mag geloven).

    xx

  • 19 September 2011 - 09:49

    Marcel Sluysmans:

    Hallo Robin:

    Was gisteren bij John en Monique en hoorde dat je "Down Under" bent,
    Mam en pap hebben het wel verteld maar was het even vergeten ( grijs ).

    Even je verslagen gelezen, maar zie wel dat je het naar je zin heb, maak er een leuke stage van, niet iedereen krijgt deze kans.

    En de eer van familie hou je ook al hoog, gezien dat je ook al het s'middags bier mag drinken, hahahaha.

    Ik blijf wel kijken hier op deze site en zie hoe je alles onveilig maakt.

    groetjes van de Heerlerbaan.

  • 09 Oktober 2011 - 17:19

    Mam:

    Hallo lieve schat waar blijft je nieuwe reisverslag???????????
    We wachten vol verrassing!!!!!!
    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Stage Brisbane

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2011

Een lang verwacht verhaal

10 September 2011

Eerste week

29 Augustus 2011

Eerste dagje Brisbane
Robin

Welkom op mijn profiel, ik probeer de site een beetje up-to-date te houden en leuke verhalen te plaatsen. Have fun reading it !!

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9342

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Stage Brisbane

Landen bezocht: